Wij draaien het beste op creatieve energie. Die genereren we samen en daarmee laden we onze strategieën, concepten en designs. Zo delen we onze creatieve prestaties met onze relaties. Want we geloven in de kracht van wederkerigheid. Samen halen we er namelijk meer uit dan erin zit. Onze identiteit is energiek en we stralen proactiviteit, pragmatiek en precisie uit. We’ve got the power!
De creatieve kracht van Bigbooom® vind je terug in ons logo. Het beeldmerk is ons icoon en visualiseert onze werkwijze. Vanuit een doelgerichte strategie werken we naar doordachte concepten en daadkrachtige designs. Daarmee maken we onze energie in een flits zichtbaar. En merkbaar.
De kernkleuren in de visuele identiteit van Bigbooom® zijn rood, oranje en geel. Deze drie hoofdkleuren zijn allen verbonden aan onze primaire diensten strategie, concept en design. De kleuren bruin en blauw dienen voor het maken van contrast en afwisseling in onze huisstijl.
In de communicatie van Bigbooom® maken we gebruik van het lettertype Aeroport. Daarmee zetten we duidelijk en eenduidig onze teksten neer. Voor titels en kopregels kiezen we eerder Aeroport Bold en voor lopende tekst gaan we meestal voor Aeroport Light. Accenten leggen we veelal in Aeroport Mono.
Wij schrijven onze merknaam Bigbooom® met een hoofdletter ‘B’ en drie o’s. In onze communicatie kiezen we voor een persoonlijke, aansprekende vorm. Dus jij en wij. Teksten zijn kort en bondig. Zinnen kort en krachtig. Woorden treffend en relevant. Daarom laten we de persoonsvorm of een werkwoord in een pakkende zin nogal eens achterwege. Bovendien schrijven we aansluitend op onze Engelstalige naam uiteenlopende taglines en payoffs eveneens in het Engels. En alsjeblieft, we korten zo weinig mogelijk woorden af. Punt.
Onze energieke aanpak vertalen we in ‘Creative energy’. En deze slogan voorzien we van een icoon dat de lading dekt. Dit beeld vormt de pay-off van Bigbooom®. Dit beeld gebruiken we als herkenbaar en onderscheidend symbool in zowel onze interne als externe communicatie.
Ons illustratieve artwork, dat hoofdzakelijk is opgebouwd uit onze primaire kleuren, kenmerkt zich door een basale stijl. Die naadloos aansluit op onze grafische identiteit. Daarmee zetten we Bigbooom® ook in beeld stevig neer.